ပုလင္းလို ျပြန္ၾကီးရွိပါတယ္။အဲ့ဒီအထဲမွာ ေဘာလံုးေလးတလံုး ထည့္ေပးထားတယ္။အဲ့ဒီေဘာလံုးေလးဟာ ျပြန္ရဲ႕ အလည္တည့္တည့္မွာပဲရွိေနတာပါ။ ကားခ်ိဳင့္ေဆာင့္တာတို႔ ဘရိတ္ေဆာင့္အုပ္တာတို႔လုပ္ရင္ေတာင္မွပဲအဲ့ဒီ ေဘာလံုးေလးဟာ အနည္းငယ္ ဘယ္ညာ ေရြ႕ပါတယ္။ တကယ္လို႔ ကားရဲ႕ ေရွ႕ ျဖစ္ေစ ေနာက္ျဖစ္ေစ ျပင္းထန္စြာတိုက္မိခဲ့ရင္ အဲ့ဒီ အလယ္မွာရွိေနတဲ့ ေဘာလံုးေလးဟာ ဘယ္ဘက္ သို႔မဟုတ္ ညာဘက္ကို သြားျပီး ထိပါတယ္။ အဲ့ဒီမွာ Airbag ကိုဖြင့္ေပးပါတယ္။Airbag ပြင့္ဖို႔အတြက္ အထဲမွာ Chemical Explosion ျပဳလုပ္ေပးရပါတယ္။

Airbagကိုဖြင့္ေပးတာနဲ႔တျပိဳင္နက္ခါးပတ္ၾကိဳးကပါလူကို ေရွ႕မယိုင္သြားေအာင္ Lock ခ်ေပးပါတယ္။ခါးပတ္မပတ္ထားလဲ ပြင့္ပါတယ္။ ခါးပတ္ မပတ္ထားတဲ့အခ်ိန္ Airbag ပြင့္ရင္ နံရိုးေတြက်ိဳးတတ္ပါတယ္။ ျဖစ္ပံုက ဒီလိုပါ။ Driver က Accident ျဖစ္ေတာ့ ဘရိတ္နင္းပါတယ္။ Physics သေဘာတရားအရ လူက ေရွ႕ကို ယိုင္သြားပါတယ္။
အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာAirbagကပြင့္လာေတာ့ကုိယ္ယိုင္သြားတဲ့အရွိန္ရယ္ Airbag အရွိန္ရယ္ေပါင္းျပီး အရိုးေတြ က်ိဳးကုန္ပါတယ္။ ခါးပတ္သာပတ္ထားမယ္ဆိုရင္ခါးပတ္ကကိုယ့္ကိုဆြဲထားမွာျဖစ္တဲ့တြက္ Airbag က Dashboard နဲ႔ မေဆာင့္မိေအာင္ပဲ ကာကြယ္မွာပါ။ စီးနင္းသူနဲ႔ Airbag နဲ႔ ထိေတြ႕တဲ့ ဧရိယာ နဲသြားပါတယ္။ကၽြန္ေတာ့အိမ္နားကလူတကယ္ ျဖစ္ဖူးပါတယ္။ အဲ့တာေၾကာင့္ ကားစီးရင္ ခါးပတ္ ပါတ္ပါ။ ခါးပတ္က Accident ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ကားထဲမွာ လိမ့္မေနေစဖို႔နဲ႔ မွန္ကြဲသြားတဲ့အခါအျပင္ကိုထြက္မက်ေစဖို႔ထိန္းေပးထားတာပါ။Airbagန႔ဲတြဲျပီးအလုပ္လုပ္ပါတယ္။ကၽြန္ေတာ့သူငယ္ခ်င္းရဲ႕ မိဘေတြ အျမန္လမ္းမွာ Accident ျဖစ္ျပီးေသဖူးပါတယ္။
ဒီအေၾကာင္းကိုလဲတခါတင္ဖူးပါတယ္။4 ႏွစ္ေလာက္ေတာင္ရွိျပီခင္ဗ်။ Pajero နဲ႔ တာယာကြဲျပီး ေမွာက္တယ္။
ကီလို၁၀၀နဲ႔ေမွာက္တာပါ။Driverကခါးပတ္ပတ္ထားပါတယ္။Airbagထြက္ပါတယ္။Driver ေဘးမွန္ကြဲျပီးအနည္းငယ္ပြန္းရွတာေလာက္ပဲျဖစ္ပါတယ္။သူတို႔လင္မယားက ေနာက္ခန္းမွာထိုင္စီးလာတာပါ။တစ္ေယာက္ကSunroofကေနထြက္က်ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ေယာက္က ေဘးတံခါးမွန္ကေန ခါးတ၀က္ထြက္ျပီးတရြတ္တိုက္ဆြဲပါလာတာပါ။အေလာင္း၂ေလာင္းစလံုး ရုပ္ေတာင္ မနည္းျပန္ေဖာ္ရတယ္။
HighwayPoliceက၁နာရီေက်ာ္ၾကာမွ ေရာက္ပါတယ္။ ေက်းဇူးျပဳျပီးေတာ့ ခါးပတ္ပတ္ေပးၾကပါဗ်ာ။ ကိုယ့္အသက္ထက္ ဘယ္ဟာမွ အေရးမၾကီးပါဘူး။

ခါရမ္းျပီး လိမ့္သြားမွာပါ။ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာသာ ခါးပတ္လို ၾကိဳးနဲ႔ မဆြဲထားရင္ဆီးျဖဴသီးဇေကာထဲထည့္လွိမ့္သလိုျဖစ္ေနတာပါ။ ျမန္မာႏိုင္ငံကလူအမ်ားစုခါးပတ္မပတ္ၾကတာရွက္လို႔ပါ။ ေသခ်ာပါတယ္။ တျခား အေၾကာင္းျပခ်က္က 20% ေလာက္ပဲ ပါ,ပါတယ္။လိုအပ္လို႔တကမာၻလံုးကလိုက္နာက်င့္သံုးေနၾကတာပါ။ ခါးပတ္ ပတ္ျပီး ၁ပါတ္ေလာက္ပဲ စီးၾကည့္လိုက္ပါ။
ခါးပတ္မပတ္ရင္မလံုျခံဳတာကိုမသိစိတ္ကလက္ခံလာပါလိမ့္မယ္။အဲ့ဒီအခ်ိန္က်ရင္ခါးပတ္ပတ္ထားလို႔ငါ့ကိုတျခားလူေတြ ေလွာင္မလားဆိုတဲ့ အေတြးလံုး၀မရွိေစရပါဘူး။ ခါးပတ္ မပတ္တဲ့တျခားလူေတြကိုလဲကိုယ့္အသက္ကိုကိုယ္တန္ဖိုးမထားရေကာင္းလားဆိုျပီး ျမင္လာပါလိမ့္မယ္။ခါးပတ္မပတ္ထားရင္ကို တမ်ိဳးၾကီးလိုေနသလိုကို ခံစားရပါလိမ့္မယ္
လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္က SRS ရဲ႕ နည္းပညာသစ္ ေၾကာ္ျငာတစ္ခုမွာ
ေတြ႕မိတာကAirbagပြင့္ေပးဖို႔ဆံုးျဖတ္လိုက္သည့္တိုင္ေအာင္ Speed /ခါးပတ္ ပတ္ထားလား/ အေလးခ်ိန္ကိုၾကည့္ျပီး ထုိင္ေနတာကေလးလားလူၾကီးလား/ခံုေရွ႕ကိုဘယ္ေလာက္တိုးထားလဲ/စတာေတြကိုတြက္ခ်က္ျပီးအႏၱရာယ္ပိုျဖစ္ေစနိုင္မဲ့ အေျခအေနျဖစ္ေနတဲ့ ေနရာကို မပြင့္ပဲ ထားပါတယ္တဲ့။
ဒါေပမဲ့ကၽြန္ေတာ္တို႔စီးေနတဲ့2012 ေအာက္ကားေတြမွာေတာ့ ပါဦးမယ္မထင္ပါဘူး။ေနာက္အေရးၾကီးတဲ့အခ်က္ တစ္ခ်က္ရွိပါေသးတယ္။ ခါးပတ္မီးမလင္းေအာင္ Angry Birdအရုပ္ေလးေတြမထိုးထားပါနဲ႔။ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႕ဖူးပါတယ္။ လမ္းေဘးမွာ ေသာ့ျဖဳတ္ျပီးရပ္ထားတဲ့ Honda Fit ကို TEကားကမ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္၀င္တိုက္တာAirbag ေတြပြင့္ကုန္ပါတယ္။ သူက AngryBirdအရုပ္ေလးေတြထိုးထားပါတယ္။ AirbagSystemကခါးပတ္ေခါင္းထိုးထားေတာ့လူရွိတယ္ဆိုျပီး Airbag ေတြဖြင့္ေပးလိုက္တာျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။Owner Manual ထဲမွာ Airbag အေပၚမွာ ဘာမွ မတင္ခိုင္းပါဘူး။
ဒီမွာေတာ့ ေရေမႊးဘူးေတြေရာ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ေတြေရာ တစ္ခ်ိဳ႕ဆို Dashboard ကို ရွမြိဳင္းပါထပ္ခင္းထားေသးတယ္။ Airbagထြက္လို႔အခင္းၾကီးကြာထြက္လာျပီးမ်က္ႏွာလာရိုက္ရင္ေတာ့ မလိုအပ္တဲ့ ထိခိုက္မႈ႕ေတြ ျဖစ္ေစမွာပါ။
Credit : MoeZac Auto
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.